zondag 4 november 2012

... op aanvraag ...

Voorbereidingen van tentoonstelling achter de rug... tijd voor iets anders. En dat anders zijn weer glasjuweeltjes...
De dochter van een vriendin is verzot op oorbellen, hartjes en haar mama. Op vraag van mijn vriendin kreeg ik de opdracht al deze ingrediënten te combineren. Het werden dus (hoe kan het ook anders) hartjesoorbellen voor mama en dochter.
Ik duikelde nog eens in mijn glaskoffertje en toverde het volgende tevoorschijn (weliswaar een foto die niet zo scherp is... een degelijke smartphone is nog niet ingeburgerd ten huize Goudbezie):





Het tweede paar zat even te lang in de hotpot en kreeg een totaal andere kleur. De contouren vervaagden, maar het gaf toch nog een bijzonder en uniek resultaat. Een gelijkend tweede paar maken, wordt moeilijk.

De volgende opdracht kreeg ik aan de schoolpoort van de dochter. Op een druilerige herfstochtend kreeg ik per sms de vraag 'of ik die mooie juweeltjes die ik zelf droeg soms ook zelf maakte en of ik die soms ook op bestelling maakte'. Sms'jes werden mailtjes en mevrouw had graag voor de dochter een ring en oorbelletjes in blauwtinten.
U vraagt, wij draaien. Er werden verschillende proefbaksels gemaakt ...


...en uiteindelijk werd er dit gekozen.




Nog enkel op stekertjes en een ring kleven en het eerste kerstcadeau werd gecreëerd.
Ik hoor de kerstklokken al...






1 opmerking:

  1. Amai zo mooi!!!! Ze gaan aan de schoolpoort nogal blinken en stralen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen