donderdag 10 januari 2013

Ottobre

Het laatste trimester van 2012 was nogal hectisch. Eénmaal september is het zo weer december, zitten we aan de feestdis en wensen mekaar het beste voor het komende jaar. Als er zich dan ook nog eens sollicitatiegesprekken tussen wringen, wordt het al helemaal gevuld. Vandaar dat ik even 'afwezig' was op de virtuele snelweg.

Ik zou er een van 'mijn goede voornemens' van kunnen maken om in 2013 wat meer te bloggen. Helaas ben ik er niet zo'n fan van. Ik geef het toe ... die 'goede voornemens' doen me achteraf vaak slecht voelen.  Op het einde van het jaar zal blijken dat het meer sporten, het dieeten, het gezonder eten, het wat meer tijd maken voor mezelf,  niet zo goed lukte als ik eigenlijk wilde. En dan baal ik... big time.
Dus... goede voornemens overboord, carpe diem!!

Terloops merkte ik dat dat mijn blogje al 1 jaartje oud wordt. Tijd voor een feestje (en daar ben ik WEL fan van!)  Ik dacht aan een give away, maar moet er nog even over nadenken. Hou dus mijn blogje nauwlettend in het oog.

In dat laatste trimester van 2012 werd ook mijn nieuwsgierigheid geprikkeld . Hier en daar hoorde ik al eens over het Ottobre-magazine. Ik kocht het herfstnummer en was tegelijk verkocht! Er staan zulke leuke dingen in... De spreekwoordelijke koe werd bij de horens gevat. Het stofje dat stof lag te vangen in de schuif werd omgetoverd tot dit...

De dubbele stiksels werden weggelaten omdat ik het niet toepasselijk vond. Het stofje op zich is al redelijk druk.

Knoopsgaten maken met mijn oude Singer was geen gemakkelijke opgave. De stof verrimpelde onder de kleine zigzagsteekjes. Gelukkig kon het strijkijzer soelaas brengen.

De maat van het jurkje viel niet zo groot. Dochterlief kreeg het maar net over haar derrière. Een klein spitje met een drukknopje loste dit op (vandaar de bultjes)

Op naar de wintereditie van Ottobre...

 






3 opmerkingen:

  1. Da's echt keileuk gemaakt! idd, goede voornemens hier ook geen fan van, ottobre daarentegen : super!!! Keep up the good work! Ik probeer ook wat minder passief te bloggen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk kleedje! mooi stofke. Ik kijk al uit naar je Give away.
    Lieve groetjes,
    Creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    leuk jurkje!
    Plezant dat je met me wilt snail mailen :-), vind alleen geen e-mailadres om mijn adres naartoe te sturen ;-)
    Kan je me even mailen op lesley_de_winter@hotmail.com, alvast bedankt!
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen