maandag 2 januari 2012

Op de valreep...

Breien... verder dan poppenkleedjes geraak ik meestal niet. Vooral aan geduld ontbreekt het me. Ik begin meestal met volle moed, maar geef het na een x aantal priemen op. Naar mijn mening vlot het niet snel genoeg. Heel het handeltje, breiwol inclusief breipriemen, beland dan weer in de breitas, wachtend op een nieuw patroontje voor poppenkleedjes.
Gelukkig heb ik ook een zoon, die me af en toe voor een uitdaging zet.  Een sjaal in de vorm van een slang was zijn grote wens. En wonder boven wonder had ik hier wel geduld voor (wat kleine puppie-oogjes  en een pruillipje al niet kunnen doen!) In alle geheim begon ik er twee maanden geleden aan. Talloze slangen verschenen er, maar verdwenen ook weer. Uiteindelijk werd dit het resultaat. Op de valreep klaar om ingepakt te worden in een stoer jongenspapiertje en uitgepakt te worden door stralende oogjes...

1 opmerking: